De evolutie van kleding

Duurzame kleding Utrecht

Talloze aantallen arbeiders zijn nodig om voldoende basiskleding te produceren, waardoor zij de kleine populatie van ontwerpers vormen. In de kledingindustrie komt mode samen op een basisniveau. Iedereen moet zich netjes kleden. Vrouwen en mannen willen er niet alleen goed uitzien, maar ook comfortabel zijn. Hoewel het uiterlijk zeer belangrijk is, zijn zij verre van deskundigen. Mode kan erg vals zijn in het Verenigd Koninkrijk. In feite is de mode vooral in de VS en Europa ontwikkeld. Aangezien de mensen minder kledingstukken dragen, is het noodzakelijk de mode-industrie te heroverwegen.

De Citizens Organized Watch-beweging in het VK heeft geholpen dit verschil te overbruggen. Een onderzoek van eco-consumenten groepen had ertoe geleid dat Citizen de grootste consumentenorganisatie werd die verantwoordelijk is voor de bescherming van het milieu op aarde.

garderobe clubs redden levens

In het begin van het jaar introduceerde Donna Kennedy, CEO van The Green Cloth, een baanbrekende nieuwe aanpak om consumenten te begeleiden naar een gezondere en schonere manier van leven en gebruikte het voorbeeld van duurzame kleding om haar ideeën te illustreren. Ze daagde iedereen uit om ‘groen te gaan’ in hun dagelijkse keuzes en producten te gebruiken die biologisch, lokaal en via duurzame energie zijn geteeld.

Over de hele wereld kampt de mode-industrie met grote problemen als gevolg van de overbezetting van natuurlijke hulpbronnen en de snelle bevolkingsgroei. Dit heeft ertoe geleid dat veel bedrijven bij sommige industrieën de olijf proberen af te pellen. Bevolkte badplaatsen in de Hawaïaanse archipel waren ooit vervuild, maar nu wordt er elk jaar een spraakmakende modeweek gehouden. The Bloom Vertical, een tijdschrift dat zich richt op retailinnovatie, wees erop dat verticale winkelcentra in plaatsen als thesis, Taiwan en Japan in de komende 15 tot 20 jaar waarschijnlijk de topwinkelcentra van de wereld zullen worden. Het tijdschrift wees er ook op dat innovatie in de detailhandel steeds belangrijker wordt in Azië en dat verticale winkelcentra in India en China over een paar jaar de vergelijking met New York en Londen zouden kunnen doorstaan.

Dit alles wijst erop dat er een nieuw momentum is in het groener worden. Consumenten, bewustmakingsprogramma’s, overheidsbeleid en bedrijfspraktijken verschuiven allemaal in de richting van een groenere toekomst.

Deze nieuwe, toekomstgerichte visie is ook te zien in grote modesteden als Parijs, Milaan en Barcelona. Het Goldenedge-project in Parijs is een slim voorbeeld van wat sommigen het “groenste” project denkbaar noemen. Het project van $6,8 miljard ($6,7 miljard CLC), dat wordt gebouwd door een private equity groep, is ontworpen om klasse B kantoorruimte te bieden aan meer dan 350 werknemers van de belangrijkste fabrikanten in Europa.

In een gebied van het stadscentrum dat circulatie wordt genoemd, zullen werknemers verplicht worden grijze ofCoin Runners-bedrijfskleding te dragen. De verkoop van overtollige kantoorkleding zal de werknemers ertoe aanzetten het werk te verlaten zodra de werkdag voorbij is. De aanwezigheid van recyclingcentra als onderdeel van dit project suggereert dat deze mensen al aan het milieu denken nog voordat ze elke dag op kantoor komen. Het ontwerp van Lauderdale’s ultramoderne combineert esthetiek en duurzaamheid terwijl het een aanvulling is op vracht, zaken en mensen met een internationale flair op de mode voor alle markten over de hele wereld.

 

Lees meer

Eerlijke kleding

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *